مرکز عشق

مرکزعشق

مرکز عشق

مرکزعشق

Sony Ericsson K810

سونی اریکسون K810 :
این مدل همانند همانند سونی اریکسون K800 است و همان دوربین 3.2 مگاپیکسل را در قالب باریکتری قرار داده است. K810 در واقع نسخه پیشرفته K800 می باشد. به دلیل وجود کلیدهای اختصاصی دوربین ، گرفتن عکس آسان تر است. K810 در دو رنگ سرمه ای و نقره ای وجود دارد.

مزایا: • دوربین 3.2 مگاپیکسل Cyber-Shot با کانون اتوماتیک
• فلاش Xenon
• 64 مگابایت حافظه داخلی
• محل کارت حافظه و قابلیت بیرون آوردن کارت در زمان روشن بودن دستگاه
• پشتیبانی نسل سوم و مکالمه تصویری
• رادیو FM با RDS
• بلوتوث و مادون قرمز
• اجرای همزمان چند نرم افزار

معایب: • ساختار نامناسب جویستیک و SoftKey
• EDGE ندارد
• فقط در فرمت QCIF ( ١٧٦ ١٤٤xپیکسل ) فیلمبرداری می کند

طراحی: سونی اریکسون K810 از نظر طراحی ، رنگ و اندازه تفاوت زیادی با مدل K800 ندارد. اگرچه چند میلی متر باریکتر است و صفحه کلید آن نیز طراحی جدیدی دارد.




صفحه نمایش TFT بخش عمده ای از قاب جلو را اشغال می کند و اثر انگشت روی آن باقی می ماند. دوربین VGA برای مکالمه تصویری ، بلندگو و دو کلید میانبر چند رسانه ای در بالای آن وجود دارد. این کلیدها دارای نماد آبی رنگی هستند که عملکرد آنها را نشان می دهد.

در زمان فعال بودن دوربین ، از کلید چپ برای تغییر دادن حالت عکسبرداری و از کلید راست برای تغییر تنظیمات استفاده می شود. در زمان غیر فعال بودن دوربین، کلید چپ آخرین عکس گرفته شده را در حالت تمام صفحه باز می کند و کلید راست نیز عکس های دوربین را به صورت نمونه های کوچک نشان می دهد. صفحه کلید زیر صفحه نماش وجود دارد و دارای طراحی جدید و کلیدهای فلزی گرد می باشد. ستون سمت چپ کلیدها برای تغییر دادن وضوح عکس ، حالت کانون اتوماتیک ، تایمر خودنگاره و فلاش بکار می رود. آیکن های آبی رنگ عملکرد هر کلید را نشان می دهد. از کلیدهای "3" و "6" برای زوم استفاده می شود.

محل کارت حافظه M2 و کلیدهای Start/Stop رادیو در سمت چپ قرار دارد. پوشش دوربین بسیار باریک است و مانند مدل K800 برآمده نمی باشد.

Fast Port ، میکروفن و محل بند گردنی در پایین دستگاه مشاهده می شود. کلید On / Off در بالای تلفن وجود دارد که از آن برای سوئیچ بین پروفایل های زنگ نیز استفاده می شود.

کلید دوربین در طرف راست قرار دارد که دارای برآمدگی کمی می باشد و استفاده ار آن آسانتر است. پورت مادون قرمز نیز نزدیک آن قرار دارد. کلیدهای ولوم در قسمت فوقانی سمت راست وجود دارند که در زمان مرور کردن یا گرفتن عکس برای زوم استفاده می شوند.

قاب پشت تلفن از مواد پلاستیکی مات تشکیل شده است و بجز لنز دوربین اثر انگشت بر آن باقی نمی ماند. دوربین 3.2 مگاپیکسل با پوشش فعال به همراه فلاش Xenon و بلندگو در این قسمت وجود دارد.





باتری موجود در تلفن از نوع BST-33 Li-Polymer با ظرفیت 950MAh است که در سیم کارت زیر آن قرار می گیرد. باتری در حالت Stand by حداکثر 400 ساعت و در مکالمه مداوم در شبکه GSM تا 10 ساعت دوام می آورد.

صفحه نمایش : این مدل دارای صفحه نمایشTFT با وضوح QVGA است که 262K رنگ را نشان می دهد. خوانایی صفحه نمایش زیر نور مستقیم در حد مطلوب است. قطر صفحه نمایش 2 اینچ می باشد.

صفحه کلید : صفحه کلید طراحی جدید و در عین حال نامناسبی دارد و استفاده از جویستیک و SoftKeys آسان نیست. قسمت کاراکتری صفحه کلید دارای نور زمینه سفید رنگ و یکنواخت می باشد. آیکن های آبی رنگ دوربین در طرف چپ صفحه کلید به طور مداوم روشن هستند. آیکن های کلیدهای میانبر بالای صفحه نمایش فاقد نور زمینه می باشند.

ساختار منو: ساختار منو در مدل K810 به صورت منوی استاندارد غیرهوشمند در گوشی های سونی اریکسون است. سونی اریکسون K810 دارای حالت اختصاصی Flight است که در زمان روشن کردن تلفن می توانید مستقیما به حالت Flight بروید. فقط در صورت قرار دادن سیم کارت تلفن در این حالت کار می کند. صفحه نمایش در حالت Stand by فعال اطلاعاتی را در مورد سیگنال شبکه ، باتری ، تاریخ و زمان فعلی و آلارم بعدی نشان می دهد. برای هریک از جهت های کلید حرکتی می توان عملکرد یا نرم افزار مورد نظر را تعیین نمود. منوی اصلی به صورت ماتریسی از آیکن های انیمیشن است (3x٤). تمامی زیر منوها به صورت لیست هستند که آیکن های کوچکی در طرف چپ آنها وجود دارد.

تلفن در تمامی زیر منوها و نرم افزار ها سریع عمل می کند. چند تم از پیش نصب شده نیز در تلفن وجود دارد که نمودار رنگ ، پیش زمینه و گاهی اوقات حتی آیکن های منو را تغییر می دهد.

منوی Activity نیز دارای کلید میانبر اختصاصی در صفحه کلید می باشد . امکان اجرای همزمان چند نرم افزار وجود دارد. منوی Activity امکان دسترسی سریع به رویدادهای اخیر ، منوی وب و منوی My Shortcuts را فراهم می کند که شامل لیستی از ویژگی هایی است که اغلب مورد استفاده قرار می گیرد.

تماس و دفترچه تلفن : دفترچه تلفن ساده است و استفاده از آن آسان می باشد. شما می توانید اسامی مخاطبین را در سیم کارت و یا در حافظه تلفن ذخیره کنید. امکان نشان دادن همزمان دو لیست وجود ندارد. شما می توانید تلفن را تنظیم کنید تا به طور اتوماتیک مخاطبین را در سیم کارت ذخیره کند . حداکثر ظرفیت دفترچه تلفن 1000 مخاطب است که 2500شماره تلفن را در خود جا می دهد. مخاطبین طبق اسم کوچک یا اسم فامیل مرتب می شوند. جستجو با تایپ کردن حروف اسم صورت می گیرد.

برای هر مخاطب جدید می توان پنج مورد تنظیم کرد. شماره موبایل ، منزل ، محل کار ، فاکس و ... . نوار دوم برای آدرس های وب و Email است . نوار سوم برای تعیین عکس و زنگ شخصی ، نوار چهارم برای عنوان ، شرکت ، خیابان ، شهر و کد پستی است. نوار پنجم برای اطلاعات اضافی و تاریخ تولد می باشد. در زمان اضافه کردن تاریخ تولد تلفن سوال می کند که می خواهید آن را به تقویم اضافه کنید و برای آن یادآوری قرار بدهید؟

Log تماس به چهار نوار مختلف تقسیم می شود که شامل تماس های ارسالی ، دریافتی ، ناموفق و همه تماس ها است. نوارها حداکثر 30 تماس را ذخیره می کنند.

پیام : تمامی پیام ها بجز Email از صندوق پستی مشترکی استفاده می کنند. فقط پیام های Email صندوق پستی جداگانه ای دارند. تلفن دارای خواننده RSS است و در واقع از مرورگر وب NetFront استفاده می کند. شمارشگر کاراکتر در زمان نوشتن پیام و بعد از رسیدن به حد20 کاراکتر فعال می شود. فرهنگ لغت T9 نیز به نوشتن پیام کمک می کند.

موسیقی :

نرم افزار پخش موسیقی در سونی اریکسون K810 از فرمت های فایل MP3, AAC, AAC+, E-AAC+, WAV, WMA, M4A, MIDI پشتیبانی می کند. این برنامه همانند نرم افزار واکمن در سری W عمل می کند. تنها تفاوت در این قسمت است که فاقد پیش تنظیمات Equalizer مگاباس می باشد.

نرم افزار پخش موسیقی در زمینه نیز اجرا می شود. کیفیت صوتی آن در حد مطلوب است . نرم افزار پخش فیلم نیز به خوبی عمل می کند و گزینه ای برای نشان دادن فیلم در حالت تمام صفحه ارائه می دهد. رادیو FM موجود در سونی اریکسون K810 حداکثر 20 ایستگاه رادیویی را ذخیره می کند و از RDS پشتیبانی می نماید.

دوربین :

سونی اریکسون K810 دارای یک دوربین 3.2 مگاپیکسل است. دوربین شامل گزینه های حالت شب ، Self-Timer ( زمان دادن به دوربین برای گرفتن عکس) ، متوالی ، کادر دار و ... است.

گزینه تعادل رنگ سفید هم وجود دارد. حالت ماکرو و فلاش Xenon نیز فراهم شده است . فلاش از قابلیت کاهش قرمزی چشم برخوردار است که نور را کمی ضعیف تر می کند. دوربین در وضوح QCIF فیلمبرداری می نماید. گزینه های دوربین فیلمبرداری همانند دوربین عکاسی است. دوربین VGA در قاب جلو برای مکالمه تصویری به کار می رود. تصویر طرف مقابل در کادر بزرگی در وسط صفحه نمایش مشاهده می شود در حالی که تصویر شما در کادر کوچکی در پایین گوشه چپ نشان داده می شود.

همچنین تصویر وارونه می شود و به نظر می رسد که آئینه به خود نگاه می کنید. شما می توانید تا دو برابر عکس خود را زوم کنید یا عکس خود را با یک تصویر دلخواه جایگزین نمایید. امکان کنترل نوردهی دوربین یا حتی سوئیچ به حالت شب نیز وجود دارد. سه حالت کیفیت متفاوت فراهم شده است.

سایر امکانات : مرورگر فایل امکان علامتگذاری فایل ها ، کپی و انتقال آنها و همچنین ایجاد و حذف پوشه ها را فراهم می کند. سه نوار از لیست های فایل وجود دارد، یکی برای فایل های حافظه تلفن ، یکی برای فایل های کارت حافظه و دیگری برای تمام فایل ها. حافظه داخلی تلفن ۶۴MB است که محل کارت حافظه M2 نیز وجود دارد. مرورکردن در عکس ها آسان است و آنها را می توان به صورت ماتریس 3x٣ یا 5x٥ از نمونه های کوچک مشاهده کرد. فایل های ویدئو نیز به همین صورت مرور می شوند. در صورت انتخاب یک نمونه کوچک ، عکس مربوطه به صورت پیش نمایش نشان داده می شود.

گزینه TimeLine نیز وجود دارد که به شما امکان می دهد تا عکس ها را بر اساس ماهی که در آن گرفته شده اند فیلتر کنید. پس از تعیین ماه می توانید تاریخ دقیق را نیز مشخص کنید. شما می توانید عکس ها را به صورت افقی یا عمودی مشاهده کنید . برای مشاهده عکس در وضوح کامل برای چند ثانیه باید مرورکردن را متوقف کنید. امکان زوم تا 32X فراهم شده است. در زمان مرورکردن در عکس ها می توانید آنها را کمی ویرایش کنید یا به صورت MMS و Email یا از طریق بلوتوث و مادون قرمز ارسال نماییید.

نرم افزار Photo DJ به ویرایش کردن عکس ها کمک می کند. مدل K810 علاوه بر نسل سوم و GPRS برای انتقال سریع داده دارای USB ، بلوتوث و مادون قرمز است. مرورگر اینترنتی HTML Access NetFront به خوبی عمل می کند و دارای گزینه های بسیاری است که شامل حالت WAP و عکس می باشد و از محتوای ایجاد شده برای HTML , XHTML , CSS , Java Script , WAP 2.0 پشتیبانی می کند. ویژگی Smart-Fit مرورگر محتوای وب را در صفحه نمایش جا می دهد.

K810 از بلوتوث 2 با پروفایل A2DP پشتیبانی می کند که به موجب آن امکان استفاده از هدست بلوتوث استریو وجود دارد. از پروفایل (HID) Human Interface Device بلوتوث نیز پشتیبانی می شود که می توان از تلفن به عنوان کنترل از راه دور برای PC و سایر دستگاه های دارای بلوتوث استفاده کرد. آیکن Organizer در منوی اصلی وجود دارد و شامل چندین نرم افزار است : تقویم ، کارها ، یادداشت ، آلارم ، ماشین حساب ، اتصال به کامپیوتر ، تایمر ، کرنومتر ، نرم افزارها و Code Memo .

تقویم دارای تصویر روز ، هفته و ماه است و در زمان اضافه کردن تاریخ تولد در دفترچه تلفن از شما سوال می شود که می خواهید آن را به تقویم هم اضافه کنید؟

کارها شامل کارهای ساده و مکالمات تلفنی است. برای یادآوری ها می توان موضوع قرار داد. یادداشت ها به صورت پیام نوشته می شوند و T9 نیز به این کار کمک می کند. پنج آلارم وجود دارد که هر یک دارای گزینه های بسیاری است. آلارم می تواند در روزهای انتخابی هفته یا هر روز تکرار شود. امکان اضافه کردن عکس و متن به آلارم نیز وجود دارد.ضبط صوت در مدت زمان ضبط محدودیتی ندارد و از حافظه آزاد تلفن استفاده می کند.

ماشین حساب ساده است و عملکردهای اصلی را انجام می دهد. سایر نرم افزارها شامل MusicDJ و VideoDJ است. VideoDJ برای ایجاد کلیپ های ویدئویی از عکس ها یا ویرایش کلیپ های موجود با استفاده از جلوه های ویژه و افزودن موسیقی زمینه است. MusicDJ نرم افزار بسیار ساده ای برای ایجاد ملودی های پلی فونیک شخصی است. نرم افزار HP Print به طور مستقیم از عکس ها ، مخاطبین یا رویدادهای تقویم در یک چاپگر پرینت می گیرد.

K810 به نرم افزار جدید PhotoMate مجهز است که برای ایجاد تصاویwwر جالب گزینه های بسیاری دارد. این مدل دارای دو بازی از پیش نصب شده است.
نظرات 1 + ارسال نظر
شاپرک قصه ها سه‌شنبه 22 مرداد 1387 ساعت 09:37 ق.ظ http://rezasilent.blogfa.com/

اپم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد