مرکز عشق

مرکزعشق

مرکز عشق

مرکزعشق

افزودن دکمه Hibernate به شکل مستقل در صفحه Turn Off Computer

همانطور که میدانید یکی از قابلیت های اساسی که در ویندوز XP و در پی آن در ویندوز ویستا جای دارد قابلیت خواب زمستانی ویندوز یا Hibernate است. توسط این قابلیت شما میتوانید سیستم خود را کاملأ خاموش کنید با این تفاوت که تمام برنامه ها و فایلهای اجرایی تحت ویندوز به همان حالت باز در حالت اجرا باقی میمانند و دیگر نیازی به بستن تک تک آنها نخواهید داشت. همچنین با این روش سرعت بالا آمدن سیستم پس از روشن کردن نیز بسیار کوتاه تر خواهد شد. پس از فعال کردن این قابلیت در ویندوز ، برای استفاده از آن بایستی در صفحه Turn Off Computer با نگه داشتن دکمه Shift گزینه Standby را به Hibernate تبدیل کنید. اینکار ممکن است گاهی مقداری آزاردهنده باشد. چه خوب است که کلید Hibernate را در همان صفحه Turn Off Computer و در کنار Standby به شکل همزمان نمایش داد تا کار با آن نیز راحتتر صورت گیرد. در این ترفند به معرفی نحوه این کار با استفاده از رجیستری میپردازیم.

ادامه مطلب ...

"با من صحبت کن"؛ سرویس جدید گوگل

نوشته شده توسط مرتضی خدامرادی

با توجه به اینکه گوگل سرمایه‌گذاری اصلی خود را بر روی جستجو و سرویس‌های آن قرار داده است‌، تصمیم به ارائه سرویس جالبی برای گوشی‌های هوشمند کرده است.

این شرکت برنامه جدیدی برای گوشی iPhone ارائه داده است که قابلیت تشخیص صدا را دارا می‌باشد و به کاربر این امکان را می‌دهد که به جای تایپ برای جستجو، آنرا بازگو کنند. این برنامه بزودی به صورت رایگان از سایت Apple قابل دریافت می‌باشد.

این سرویس از قابلیت حسگر گوشی استفاده کرده و هنگامی که کاربر اقدام به قرار دادن گوشی در کنار گوش خودکرده (مشابه حالت صحبت کردن) اقدام به ضبط کردن صدا می‌نماید و در صورت دور کردن گوشی ضبط پایان می‌یابد.

talk to me

طرز کار نرم افزار به این صورت است که صدای شما به یک فایل دیجیتالی تبدیل می‌شود و این فایل برای پردازش به سرور‌های گوگل ارسال می‌نماید. در این سرور ها صدای شما تفسیر شده و نتیجه به موتور جستجوی گوگل ارسال می‌شود تا اطلاعات مورد نظر شما را استخراج نماید.

مانند سایر نرم افزارهای تشخیص صدا (برنامه Tell Me در ویندوز موبایل) این نرم افزار نیز از موقعیتی که در آن قرار گرفته آگاهی دارد. به عنوان مثال اگر شما در تهران بوده و بگویید "برنامه امشب سینماها"، لیست تمام سینماها به همراه برنامه آن‌ها را جستجو کرده و به طور خودکار نشان می‌دهد.

همچنین می‌توانید از این پس از گفتار، برای دسترسی به gmail خود استفاده کنید.

امکان استفاده از تایپ همچنان وجود دارد اما سرعت گفتن و پیشنهاد واژه مورد نظر در گفتار بیشتر است.

جیمیل با ظاهری جدید

پس از آنکه دارندگان اشتراک ایمیل جی‌میل از گوگل خواستند تا محیط ظاهری سرویس پست الکترونیک خود را از حالت ساده تغییر و به دلخواه آنها زیبا نماید، گوگل به درخواست آنها پاسخ مثبت داد و تعداد 30 پوسته بسیار زیبا را جهت استفاده در جی‌میل معرفی نمود.

جی‌میل با ظاهری جدید

پوسته‌های ارائه شده تقریباً هر نوع سلیقه‌ای را راضی می کنند. از پوسته‌های شفاف تا پوسته‌هایی مانند ظاهر مرورگر گوگل کروم در این لیست دیده می‌شود. حتی برای دوست داران طبیعت نیز یک پوسته بسیار زیبا توسط گوگل ساخته شده است که یک هوای بارانی را در ایمیل شما شبیه سازی می‌کند.

بجز ساختن این پوسته‌ها، گوگل تغییراتی را نیز در چیدمان جی‌میل بوجود آورده است تا کار کردن با آنرا دلپذیرتر و ساده‌تر از قبل نماید.

به منظور ایجاد این تغییرات در جی میل خود، ابتدا وارد قسمت Settings شده و از آنجا زبانه‌ای را که عنوان Themes دارد انتخاب نمایید. این امکان به مرور برای همه کابران قرار داده می‌شود و ممکن است هنوز برای شما فعال نشده باشد.

تا پیش از این با استفاده از برنامه‌هایی مانند Greasemonkey کاربران به دلخواه محیط ظاهری جی‌میل را تغییر می‌دادند.