مرکز عشق

مرکزعشق

مرکز عشق

مرکزعشق

SonyEricsson W880

سونی اریکسون W880:
W880 جدیدترین مدلی است که به رده واکمن اضافه شده است . جالب ترین مورد در رابطه با W880 طراحی آن است که به شکل یک مدل ساده بسیار باریک با ویژگی های بسیار است. سونی اریکسون W880 دارای پشتیبانی نسل سوم ، دوربین ۲ مگا پیکسل ، محل کارت حافظه M2 و بلوتوث می باشد .

مزایا:
• طراحی بسیار باریک
• دوربین ۲ مگا پیکسل
• محل کارت حافظه و امکان بیرون آوردن کارت در زمان روشن بودن دستگاه
• پشتیبانی نسل سوم با مکالمه تصویری
• نرم افزار پخش موسیقی ( walkman۲)
• بلوتوث ۲ با پروفایل صوتی استریوی A2DP
• اجرای همزمان چند نرم افزار
• ویژگی Track ID
• کارت حافظه Memory stick micro M2 (۱GB) هدست دارای آداپتور صوتی استاندارد ۳.۵ میلی متر است .

معایب:
• رادیو FM ندارد
• پورت مادون قرمز ندارد
• دوربین فاقد کانون اتوماتیک است
• EDGE ندارد
• در فرمت ( 176x١٤٤ پیکسل ) QCIF فیلمبرداری می کند .

طراحی:
سونی اریکسون W880 دارای دو رنگ مشکی و نقره ای است . در واقع قاب جلوی تلفن به رنگ مشکی یا نقره ای است و کل قاب پشت به رنگ نارنجی می باشد که ویژگی رده واکمن است. نسخه ای از این مدل به نام سونی اریکسون W880 نیز طراحی شد که در بازار چین وجود دارد و دارای ارتباط نسل سوم و مکالمه تصویری نمی باشد .

قاب جلوی تلفن آلومینیومی است که به استحکام آن می افزاید اما در عین حال تلفن باریک و سبک است . ابعاد تلفن ۱۰۳x٤٧x٩.٤ میلی متر و وزن آن ۷۱ گرم می باشد .



صفحه نمایش در قسمت مرکزی قاب جلو وجود دارد که از نوع TFT با وضوح QVGA می باشد و۲۶۲k رنگ را نشان می دهد . بلندگو و دوربین VGA برای مکالمه تصویری در بالای صفحه نمایش قرار دارد .
کلیدهای حرکتی زیر صفحه نمایش مشاهده می شوند که به صورت سه دایره قرار گرفته اند . کلید حرکتی اصلی در وسط قرار دارد ، Soft key چپ ، کلید میانبر مرورگر وب و کلید Back در طرف چپ و Soft key راست، کلید منوی Activity و کلید C در طرف راست آن قرار دارد.قسمت کاراکتری صفحه کلید دارای برآمده نارنجی رنگ است که استفاده از آنها آسان می باشد.

طرف چپ تلفن دارای کلید میانبری برای واکمن ، Fastport (برای وصل کردن شارژر ، هدست و کابل USB) و محل کارت حافظه M2 است که امکان بیرون آوردن آن در زمان روشن بودن دستگاه وجود دارد.

کلید میانبر دوربین ویک کلید کشویی کوچک در طرف راست تلفن مشاهده می شود . این کلید کوچک به عنوان کلید ولوم و همچنین برای کنترل زوم در زمان گرفتن عکس و فیلمبرداری استفاده می شود .

کلید ON/Off در بالای تلفن قرار ندارد که برای تغییر دادن پروفایل زنگ فعال نیز به کار می رود ، در عوض می توانید از کلید C برای روشن یا خاموش کردن تلفن استفاده کنید . در پایین تلفن نیز کلیدی وجود ندارد .قسمت پایین W880 دارای محلی برای بند گردنی است .

قاب پشت تلفن از مواد پلاستیکی نارنجی رنگ تشکیل شده است . دو برآمدگی لاستیکی در گوشه های فوقانی قاب پشت مشاهده می شود که لنز دوربین و بلندگو نیز در این قسمت وجود دارد .

درب باتری به آسانی برداشته می شود و باتری موجود در تلفن از نوع Li-polymer Bst-۳۳ با ظرفیت mAh ٩٥٠است که در شبکه GSM در حالت Stand-by حداکثر ۴۲۵ ساعت و در مکالمه مداوم ۶.۵ ساعت دوام می آورد . محل سیم کارت در قسمت پایین باتری است و به راحتی می توان آن را جابجا کرد.

صفحه کلید:
صفحه کلید سونی اریکسون W880 دارای کلید های کوچکی است و افرادی که انگشتان بزرگی دارند خیلی از آن راضی نیستند . کلید ها به خوبی واکنش می دهند و در شب حتی بدون نگاه کردن به کلیدها می توانید از آن استفاده کنید .

تایپ کردن با صفحه کلید بسیار لذت بخش است . نور زمینه صفحه کلید به رنگ سفید است و با اینکه خیلی یکنواخت نیست اما به خوبی عمل می کند.

صفحه نمایش:
این مدل دارای یک صفحه نمایش TFT با وضوح ( ۳۲۰x٢٤٠ پیکسل ) QVGA است . صفحه نمایش کیفیت خوبی دارد و زیر نور مستقیم خورشید به خوبی خوانده می شود.

ساختار منو:
ساختار منو در W880 به صورت منوی استاندارد غیر تلفن هوشمند است . تلفن دارای حالت اختصاصی Flight است اما بر خلاف سایر مدل ها بدون خاموش کردن تلفن نمی توان به آن سوئیچ کرد. بعد از خاموش کردن تلفن ، W880 از شما سوال میکند که می خواهید مستقیما به حالت Flight بروید؟ فقط در صورت قرار گرفتن سیم کارت ، تلفن دراین حالت کار می کند .

صفحه نمایش در حالت Standby فعال اطلاعاتی را در مورد سیگنال شبکه ، باتری ، تاریخ و زمان و زمان آلارم بعدی را نشان می دهد . شما می توانید نشان دادن ساعت با شماره های بزرگ نیمه شفاف را انتخاب کنید که نیمی از صفحه نمایش را اشغال می کند . همچنین می توان ساعت را تنظیم کرد تا در بالای گوشه راست صفحه نمایش حتی در زمان مرور در منو نیز مشاهده شود . برای هر یک از جهت های کلید حرکتی می توان ویژگی یا نرم افزار مورد نظر را تعیین کرد. هنگامی که برای اولین بار از تلفن استفاده می کنید این گزینه یادآوری می شود . منوی اصلی به صورت یک ماتریس ۴x٣ از آیکن های انیمیشن است .

تمامی زیرمنوها به صورت لیست هستند که آیکن های کوچکی در طرف چپ آنها وجود دارد. تلفن در هر زیر منوو نرم افزار خیلی سریع عمل می کند . تلفن دارای چندین تم از پیش نصب شده است که نمودار رنگ ، پیش زمینه و آیکن های منو را تغییر می دهد . یک منوی Activity خاص نیز وجود دارد که دارای کلید میانبر اختصاصی روی صفحه کلید است. امکان اجرای همزمان چند نرم افزار وجود دارد . این ویژگی در سایر تلفن های غیر OS وجود ندارد .

منوی Activity امکان دسترسی سریع به رویدادهای اخیر ، منوی وب با جستجوی Google و منوی My Shortcuts را فراهم می کند که شامل لیستی از ویژگی هایی است که اغلب استفاده می شود و طبق خواست کاربر تنظیم می شوند .

تماس و دفترچه تلفن:
استفاده از دفترچه تلفن بسیار آسان است و از شما سوال میکند که می خواهید مخاطبین را از سیم کارت به حافظه تلفن کپی کنید ؟ شما می توانید مخاطبین ذخیره شده در سیم کارت یا حافظه تلفن را به عنوان پیش فرض برای دفترچه تلفن تعیین کنید . این دو لیست بطور همزمان نشان داده نمی شود . می توان تلفن را تنظیم کرد تا هر مخاطب جدید را به طور اتوماتیک در سیم کارت ذخیره کند و همچنین می توان از شماره تلفن ها روی کارت حافظه پشتیبان تهیه کرد. حداکثر ظرفیت دفترچه تلفن ۱۰۰۰ مخاطب است اما امکان ذخیره کردن ماکسیمم ۲۵۰۰ شماره تلفن وجود دارد .

مخاطبین طبق اسم کوچک یا اسم فامیل مرتب می شوند و با تایپ کردن نام مورد نظر جستجو آغاز می شود . برای هر مخاطب جدید می توان شماره موبایل ، منزل ، محل کار ، فاکس و غیره تعیین کرد . نخستین نوار زمینه ها برای مخاطبین جدید است . نوار دوم برای آدرس های Email و وب ، نوار سوم برای تعیین عکس و زنگ شخصی ، نوار چهارم برای عنوان ، کمپانی ، خیابان ، شهر ، کدپستی و نوار پنجم برای اطلاعات اضافی و تاریخ تولد است . بعد از اضافه کردن تاریخ تولد ، تلفن سوال می کند که می خواهید آن را به تقویم اضافه کنید و یک یادآوری برای آن قرار بدهید ؟ با استفاده از جهت های افقی کلید حرکتی می توانید در زمان مرور در لیست بین شماره ها و Email های مختلف سوئیچ کنید.

Log تماس به چهار نوار مختلف تقسیم شده است: همه تماس ها، دریافتی ، ارسالی و ناموفق. نوارها حداکثر۳۰ ثبت تماس را ذخیره می کنند که بین نوارهای جداگانه تقسیم می شود .

پیام:
بجز Emailتمامی پیام ها از یک صندوق پستی استفاده می کنند . پیام های Email صندوق پستی جداگانه ای دارند . ویژگی My Friends نیز وجود دارد که مانند نرم افزار Instant Messaging کار می کند و در صورت پشتیبانی اپراتور شبکه مورد استفاده قرار می گیرد . تلفن دارای خواننده کانال های RSS است که در واقع از مرورگر وب Net Front استفاده می کند .

در زمان تایپ کردن پیام ابتدا باید از میان سه گزینه پیام متنی ، پیام تصویری ، پیام صوتی یا Email گزینه مورد نظر را انتخاب کنید . با پیوست کردن موارد چند رسانه ای به پیام می توانید SMS را به MMS تبدیل کنید . ویرایشگر حداکثر ۵ خط را با هم نشان می دهد. شمارشگر کاراکترنیز وجود دارد که بعد از رسیدن به ۲۰ کاراکتر و پیش از حد ۱۶۰ کاراکتر فعال می شود . پس از رسیدن به حد ۱۶۰ کاراکتر، پیام هشدار "2SMS" به مدت چند ثانیه روی صفحه نمایش ظاهر می شود تا به شما اطلاع بدهد که پیام به دو قسمت تقسیم شده است. فرهنگ لغت T9 نیز به نوشتن پیام کمک می کند.

Email client از پروتوکل های pop3 و IMAP پشتیبانی می کند . شما می توانید از میان دانلود کردن تیترها یا تیتر و متن مورد دلخواه را انتخاب کنید . تلفن در وقفه های زمانی تنظیم شده Email ها را به طور اتوماتیک چک می کند.

موسیقی:
سونی اریکسون W880 از فرمت های فایلMP3،AAC،AAC+، E-AAC+،WAV،WMA،M4A و MIDI پشتیبانی می کند . نرم افزار پخش موسیقی دارای پیش تنظیمات Equalizer و از جمله مگا باس است و در زمینه نیز اجرا می شود . در این حالت نام آهنگ و خواننده آن در بالای صفحه نمایش نشان داده می شود . کنترل نرم افزار موسیقی بسیار آسان است ودر طول پخش حتی جلد آلبوم را نیز نشان می دهد . ( در صورت موجود بودن ) . کیفیت صوتی آن نیز رضایت پخش است اما کارایی بلندگوی بیرونی خیلی خوب نیست و فقط تن های بالا و متوسط را ایجاد می کند.

نرم افزار پخش فیلم نیز به خوبی عمل می کند و دارای گزینه ای برای نشان دادن فیلم در حالت افقی است . سونی اریکسون W880 دارای ویژگی Track ID است که به صورت یک آیتم جداگانه در منوی اصلی ظاهر می شود .

نرم افزار Track ID چند ثانیه از آهنگی را که به آن گوش می دهید ضبط می کند و سپس به سرورهای Gracenote وصل می شود و آهنگ را شناسایی می کند . بنابراین بعد از شنیدن یک آهنگ جالب در رادیو می توانند نام آهنگ و خواننده آن را پیدا کنید یا حتی آن را به صورت آن – لاین خریداری نمایید.

دوربین:
مدل W880 دارای یک دوربین ۲ مگا پیکسل است که به خوبی عمل می کند و کیفیت عکس های آن نیز در حد مطلوب است. دوربین فاقد کانون اتوماتیک است و دارای حالت شب ، Self-Timer ( زمان دادن به دوربین برای گرفتن عکس )، عکس های متوالی و کادر دار می باشد . گزینه تعادل رنگ سفید و چندین جلوه ویژه رنگ نیز وجود دارد . منوی دوربین بسیار جالب است و کمی سه بعدی بنظر می رسد.عکسبرداری در حالت افقی با استفاده از کلید میانبر دوربین به عنوان کلید دیافراگم صورت می گیرد . البته امکان عکسبرداری در حالت عمودی نیز وجود دارد . بعد از گرفتن عکس می توانید آن را روی اینترنت bLog کنید .

گزینه های دوربین در منو همانند سایر مدل های جدید سونی اریکسون است . دوربین در بالاترین وضوح و تنظیمات کیفیت عکس نیز بدون وقفه عکس می گیرد . سونی اریکسون W880 دارای حالت ماکرو اختصاصی نیست و هر شی نزدیکتر از ۸۰ سانتی متر از لنز خارج از کانون قرار می گیرد . دوربین W880 در وضوح QCIF فیلمبرداری می کند و شما می توانید مدت زمان فیلم را محدود کنید تا مناسب یک پیام MMS شود و یا بطور نامحدود فیلمبرداری کنید.

در قاب جلوی تلفن نیز یک دوربین VGA برای مکالمه تصویری وجود دارد که عکس مخاطب را در یک بزرگ در وسط صفحه نمایش نشان می دهد و تصویر شما در کادر کوچکی در پایین گوشه چپ قابل مشاهده است . همچنین می توانید تصویر خود را در آینه مشاهده کنید یعنی تصویر وارونه می شود و بنظر می رسد که درآینه به خودتان نگاه می کنید. تا دو برابر می توانید در عکس زوم کنید یا اینکه تصویر خود را با یک فیلم و عکس دلخواه از دوربین اصلی جایگزین کنید . شما می توانید نور دهی را کنترل کنید یا حتی به حالت شب سوئیچ نمایید.۳ حالت کیفیت متفاوت برای فیلم وجود دارد.

سایر امکانات:
مدیریت فایل در W880 از ویژگی های خوبی برخوردار است وبه شما امکان میدهد تا فایل ها را علامتگذاری و کپی کنید ، آنها را انتقال بدهید و همچنین پوشه ها را ایجاد یا حذف نمایید . سه نوار از لیست های فایل وجود دارد یکی برای فایل های حافظه تلفن ، یکی برای فایل های کارت حافظه و دیگری برای تمام فایل ها. با انتخاب نوار می توانید لیست فایل مورد نظر را فیلتر کنید . مرورگر کردن عکس ها بسیار ساده است و شما می توانید عکس ها را در لیست با نمونه های کوچک یا بدون آنها مشاهده کنید ( اسامی فایل ها نشان داده می شود ) . نمونه های کوچک عکس را می توان به صورت ماتریس ۲x٢ یا ۳x٣ مشاهده کنید که در این صورت اسم فایل نشان داده نمی شود . فایل های ویدئو را نیز می توان به صورت نمونه های کوچک مرور کرد .

امکان مشاهده تصاویر در حالت افقی یا عمودی وجود دارد . عکس ها را می توان حداکثر تا ۳۲X زوم کرد که طی مراحلی انجام می شود . مرورگر فایل دارای ویژگی Timeline است که به شما امکان میدهد تا عکس ها را طبق ماهی که در آن گرفته شده اند فیلتر کنید . این نوع فیلتر در مرورگرهای کامپیوتر و دوربین های دیجیتال وجود دارد . در زمان مرور کردن عکس ها می توانید آنها را کمی ویرایش کنید ویا عکس ها را به صورت MMS و Email یا از طریق بلوتوث و مادون قرمز ارسال کنید . حتی می توان عکس ها را به یک blog آن –لاین آپلود کرد . با استفاده از نرم افزارPhotoDJ می توانید عکس ها را ویرایش کنید.

تلفن از OMA DRM ۲ پشتیبانی می کند که آن را با تمام فروشگاههای موسیقی آن-لاین سازگار می نماید. مرورگر اینترنتی HTML Access NetFront به خوبی کار می کند و دارای گزینه های بسیاری است . شما می توانید صفحات را در حالت تمام صفحه و حتی بدون نشان دادن منو یا در حالت افقی مشاهده کنید. مرورگر دارای حالت عکس و WAP است و از محتوای ایجاد شده برای HTML4.01،XHTML1.0،CSS،Java script وWAP2.0 پشتیبانی می کند . ویژگی Smart-Fit مرورگر محتوای وب را به خوبی در صفحه نمایش جا می دهد . مرورگر صفحات وب را حداکثر تا ۲۰۰ %بزرگنمایی و کوچک نمایی می کند . تلفن از بلوتوث ۲ با پروفایل A2DP پشتیبانی می کند که به موجب آن می توانید از هدست بلوتوث استریو استفاده کنید . پروفایل دیگر (HID) Human Interface Device است که به تلفن امکان میدهد به صورت کنترل از راه دور برای PC و سایر دستگاههای با قابلیت بلوتوث به کار گرفته شود .

تلفن می تواند به صورت مودم بلوتوث برای دسترسی به اینترنت از PCیا کامپیوتر موبایل نیز مورد استفاده قرار گیرد. W880 از هماهنگی محلی و راه دور مخاطبین و رویدادهای تقویم پشتیبانی می کند.هماهنگی محلی با Outlook وPC و هماهنگی راه دور با سرورهای دور است . ارتباط USB دارای دو حالت است : یکی برای انتقال فایل و دیگری برای اینترنت USB.
آیکن Organizer در منوی اصلی وجود دارد و شامل چندین نرم افزار است : تقویم، کارها،یادداشت، آلارم، ماشین حساب، اتصال به کامپیوتر ، تایمر ، کرنومتر، نرم افزار و Code Memo. تقویم دارای تصویر ماه و هفته است . در زمان اضافه کردن تاریخ تولد در دفترچه تلفن سوال می شود که می خواهید آن را به تقویم نیز اضافه کنید.

دو نوع کار وجود دارد : کارهای ساده و مکالمات تلفنی . یادآوری ها را می توان به عنوان موضوع قرار داد . یادداشت به صورت پیام نوشته می شود و T9 نیز به نوشتن آنها کمک می کند . پنج آلارم وجود دارد که هر یک دارای گزینه های بسیاری است . می توان آلارم ها را تنظیم کرد تا در روزهای انتخابی هفته یا هر روز تکرار شوند . امکان اضافه کردن متن و عکس به آلارم نیز وجود دارد . ضبط صوت در مدت زمان ضبط محدودیتی ندارد . ماشین حساب به خوبی عمل می کند و فقط عملکردهای اصلی را انجام می دهد .

ساعت جهانی نیز وجود دارد که بر مبنای جاوا است و دارای محیط گرافیکی سه بعدی برای پیدا کردن ناحیه زمانی مورد نظر در کره زمین می باشد.سایر نرم افزارها شامل MusicDJ،VideoDJ وMusicmate است . VideoDJ برای ایجاد کلیپ های ویدئویی یا ویرایش کلیپ های موجود با استفاده از جلوه های ویژه و افزودن موسیقی زمینه است. MusicDJ نرم افزار بسیار ساده ای است که برای ایجاد ملودی های پلی فونیک شخصی می باشد . سونی اریکسون W880 دارای یک بازی از پیش نصب شده است.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد